

Har du en virksomhed? Og ønsker I salg på fra jeres hjemmeside?
Hvis svaret til begge spørgsmål er ja. Så skal du i gang med at bruge Google My Business og få skovlet kunderne ind på hjemmesiden.
Det bliver ikke kun nemmere for jer at skrive tekster til søgemaskiner, I finder også hjælp til blogs og systemændringer, der målretter jeres budskab til bestemte grupper.
Perfekt måde at gøre jer højaktuel for jeres kunder.
Alle virksomheder med en hjemmeside
Selv den mest beskedne og søde butik på gadehjørnet har fået sig en hjemmeside. Her står åbningstider, kontaktinfo, menu og præsentation af de forskellige produkter. Alle virksomhederne bør anskaffe sig en hjemmeside.
Det er Google selvfølgelig klar over, hvorfor de har lanceret Google My Business. En hjælp til at alle virksomheder, hvor de tekniske færdigheder ikke er virksomhedens spidskompetence. Eller til virksomhederne, hvor de tekniske færdigheder søger at blive styrket.
Tekster og blogs hjælper Google My Business også med at finde og formulere. Tekster til andre hjemmesider, hvor du kan få reklame igennem.
Uden et marketingbureau er det umuligt at finde frem til, hvilke blogs der understøtter din virksomhed bedst. Din reklame skal målrettet, hvad den bliver med din nye Google-hjælper.
Den bedste strategi
Foruden hjælperen vil din hjemmeside og forretning generelt ikke lige skade af, at den styres af en bærende plan.
Virksomheden skal have en plan for x. Det kan være plan for at vokse sig store eller vokse sig til den bedste på markedet. Planen kan også være for, hvordan virksomheden holder sig selv kørende og tjener penge nok til løn og måske et mindre overskud.
Visionen skal ikke sigte mod skyerne. Visionen skal blot findes, hvorefter der skal findes frem til, hvordan virksomheden kommer derhen. Alle veje fører til Rom, men kun få fører til en succesfuld hjemmeside.
Strategien skal lægges med visionen for øjemed. Visionen skal tænkes ind i markedsføringen, ind i hjemmesideopbygningen, ind i ordene på siden, ind i jeres logos digitale fremtræden på siden.
På den måde orienterer I jer konstant mod den vision for den virksomhed, I gerne vil være.
Find kernen – jeres livsopgave
Hvad er jeres virksomhed egentlig for en virksomhed? Det spørgsmål må I stille, før visionen kan graves frem. En vision eller en fremtid kan være svær at finde frem, hvis udgangspunktet er uklart.
Derfor må virksomheden først finde ud af, hvem de egentlig er. Svaret på det spørgsmål behøver ikke være langhåret. Svaret kan være: En effektiv tømrervirksomhed.
I svaret fremgår det, hvad virksomheden laver. Derudover er der gerne et ord eller to, som gør virksomheden lidt mere unik. Der er noget, I gør i jeres virksomhed, som de andre ikke gør. Det kunne være ekstra effektivitet. Det kunne også være høj kvalitet osv.
Først findes kernen. Derefter finder I visionen og lægger strategien. Til sidst bruger i Google My Business til at fremme jeres budskab online.
Og som det fremgår her i artiklen sker det ikke altid den rækkefølge, som netop er beskrevet. Prøv jer ad og find så den rette løsning for jer.