Sådan sætter du et personligt præg på dine produkter

Hvis du fremstiller dine egne produkter, er det vigtigt, at man kan se, at det er dine. Det skyldes naturligvis ikke, at dem, der har købt dem, skal vide, hvem der står bag. Derimod handler det om, at andre, der oplever produkterne, skal kunne se, hvor de er fra.

Der findes flere måder at gøre dette på, men det er en rigtig god idé at bruge klistermærker med logo.

Hvis du ikke allerede har sådanne klistermærker, du kan sætte på dine produkter, indpakning mv., så køb klistermærker med logo med det samme. Der skal nemlig ikke være nogen tvivl om, at et sådant klistermærke er den bedst og letteste måde at vise, at dine produkter er dine.

Sæt klistermærker med logo på produkterne

Det er naturligvis vigtigt, at man kan se på dine produkter, at det er dine. Hvis du f.eks. laver dine egne øl, skal man ikke være i tvivl om, hvilken øl, der er tale om.

Hvis en af dine kunder serverer en af dine øl for en kammerat, så skal han eller hun med det samme kunne se, at det er dig, der står bag disse øl. Dette kan man opnå på flere måder, men det er selvfølgelig lettest med et klistermærke med dit logo på.

En anden fordel ved at vælge klistermærkerne er, at det er en billig løsning. Du kan nemlig købe ruller med disse klistermærker på for ganske fornuftige penge, hvilket betyder, at der er flere penge til produktudvikling og marketing.

Udnyt klistermærkerne brandingmæssigt

På trods af, at formålet med et sådant klistermærke, er at vise dit logo, er du ikke tvunget til at begrænse dig til dette. Det er nemlig oplagt, at du også bruger klistermærkerne brandingmæssigt.

Det vil sige, at du sagtens kan have slogans, grafiske elementer mv. på dine klistermærker, som er med til at styrke dit brand. Her er det dog vigtigt, at du overlader designet til en dygtig grafiker, der kan skabe et klistermærke, der er i din virksomheds ånd.

Med andre ord, så er det vigtigt, at de klistermærker, der ender med at sidde på dine produkter, tydeligt vidner om, hvilken type virksomhed, det er. Derfor skal der også lægges tid og energi i at få designet de helt rette klistermærker.

Sørg for, at de er letlæselige

En af de fejl, som rigtig mange begår, når de laver disse klistermærker er, at de ikke får gjort dem letlæselige. De går rigtig meget op i, at de skal være pæne og grafisk velopstillede, men glemmer, at de også skal kunne læses på afstand.

Det er selvfølgelig vigtigt, at du ikke begår denne fejl, hvorfor det er noget, som bør være med i dine overvejelser, når du og din grafiker kaster jer ud i at lave det design, der skal ende med at være på klistermærkerne.

Ydermere anbefales det, at designet bliver lavet med udgangspunkt i en trykfil, der er leveret af den producent, der skal stå for at lave dine klistermærker. Det sikrer nemlig, at der er taget højde for skæringslinjer mv.